بیمه کارآفرین

بیمه کارآفرین

بیمه کارآفرین نمایندگی فاروق کریمی کد 1861
بیمه کارآفرین

بیمه کارآفرین

بیمه کارآفرین نمایندگی فاروق کریمی کد 1861

معافیت مالیاتی و قانون ارث در بیمه عمر

  

مطابق با ماده 136 قانون مالیات های مستقیم پرداخت های شرکت بیمه در بیمه عمر، معاف از مالیات بوده و قانون ارث نیز به آن تعلق نمی گیرد. و این به این دلیل است که خودتان در ابتدای قرارداد کلیه ذینفع های بیمه نامه و سهم هریک را مشخص نموده اید. بنابراین ظرف مدت 72 ساعت در صورت حیات به خودتان و در صورت فوت به ذینفع بیمه نامه، بدون کسر مالیات پرداخت می گردد.

ماده 136: وجوه پرداختی بابت بیمه عمر از طرف موسسات بیمه که به موجب قراردادهای منعقده بیمه عاید ذینفع می شود ازپرداخت مالیات معاف است.

ماده 137: هزینه های درمانی پرداختی هر مودی بابت معالجه خود و یا همسر و اولاد و پدر و مادر و برادر و خواهر تحت تکفل در یک سال مالیاتی به شرط این که اگر دریافت کننده موسسه درمانی یا پزشک مقیم ایران باشد دریافت وجه را گواهی نماید و چنانچه به تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به علت فقدان امکانات لازم معالجه درخارج از ایران صورت گرفته است پرداخت هزینه مزبور به گواهی مقامات رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور محل معالجه یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد، همچنین حق بیمه پرداختی هر شخص حقیقی به موسسات بیمه ایرانی بابت بیمه عمر و بیمه های درمانی از درآمد مشمول مالیات مودی کسر خواهدشد. در مورد معلولان و بیماران خاص و صعب العلاج علاوه برهزینه های مذکور هزینه مراقبت و توانبخشی آنان نیز قابل کسر از درآمد مشمول مالیات معلول یا بیمار شخصی که تکفل او را عهده دار است می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.